mahakala_ekho.jpg
Végre volt időm magamnak rajzolni, juhhéé. Buda óta eltelt pár hónapban iszonyatos pörgést műveltem egyéb munkával, amit jelenleg még nem árulhatok el; de annyit igen, hogy egy filmhez készülő CGI-ken dolgoztam és dolgozok is jelenleg. Na de a lényeg: köszönhetően annak, hogy megműtötték hódfejemet (és még fogják is :( ) annyira szét volt esve az agyam, hogy muszáj volt rajzolnom valamit saját magam szórakoztatására.


Az egészet egy nagyon tehetséges svéd Thangka festő ihlette akinek a munkáit a film kapcsán ismertem meg. Ő remek fotós is, jó stílusa van nagyon. Egyébként Thomas Dalarud :) Szóval az ő egyik tinta vázlata került az orrom elé amikor épp színekről ment az értekezés.

Mivel eléggé lowres volt, így át kellett rajzolnom az egészet, persze a cintiq baromi hasznos volt, ezerszer jobban haladok mindennel mint a sima vakond bambooval. Igazából még a műtétek előtt estem neki a vázlatoknak, de a csontbeültetés után volt rá időm, hogy elkezdjem 3D-ben megcsinálni.

A vázlatok:

mahakala01.jpg
mahakala02.jpg
mahakala03.jpg
mahakala04.jpg
Ez már elég volt ahhoz, hogy elkezdjem a 3D-t. Igazából a  modellezésről annyit tudok mondani, hogy piszkos munka volt :D Nem nagyon foglalkoztam sem a topológiával sem azzal, hogy kordában tartsam a polygonokat. Inkább csak minél hamarabb be akartam fejezni amíg tart a "betegszabi". Ami persze kitolódott, de erről majd máskor. :(

Szóval pár infúzióval később:

mahakala_modeler_01.jpg
A kezével kezdtem, persze az ábrázolásokon olyan kis béna, anatómiailag nem éppen egy Leonardo, de ez nem is baj, nem kell annak lennie ;) Majd jött a többi szépen sorjában. bigyók, bigyók mindenütt...

mahakala_modeler_02.jpg
Itt még a keze nincs kijavítva, meg egy-két helyen belelógnak a polygonok, de "sebaj, majd később javítom" felkiáltással folytattam a fejével. Valamiért most az maradt a végére, talán mert az volt a legdominánsabb része? Nem tudom, mindenesetre így alakult.

mahakala_modeler_03.jpg
Hörrrr :)

És a végleges modell:

mahakala_modeler_04.jpg
Még egy kis fájdalomcsillapítás után jöhetett a festegetés. Megpróbáltam a zbrusht, hogy "na majd most..." hát most sem. Tudom, hogy jó és profi, de egész egyszerűen képtelen vagyok normálisan használni, agyzsibbasztó megoldásaival totálisan idegen tőlem.
Maradt a már régóta a gépen csücsülő 3dcoat. Igen, most nem mudbox volt a tool, gondoltam kipróbálom inkább a 3DC-t. És bejött... tényleg, nagyon. Könnyű, érthető és digipaddal rohadt gyors.
Főképp a normal mapekhez használtam, hiszen psben még mindig ezerszer gyorsabb vagyok (nomeg ott van a 3DC-PS live connection).

mahakala_normal3.jpg
mahakala_normal4.jpg
Még pár közeli:

mahakala_layout_02.jpg
mahakala_layout_01.jpg
És a végleges modell:

mahakala_layout_03.jpg
Némi tereprendezés következett: sziklák, sziklák még szikla és pár zöldség (meg egy rakat klón :) ). A háttérbe a bhutáni monostor gyors modellje került, mivel tudtam, hogy nem nagyon fog látszódni ezért erre nem fordítottam túl sok időt. Később kis világítgatás, majd utána jöhetett a textúrázás ;)

mahakala_layout_04.jpg
A háttérben a felhőket vue-ban csináltam, bár túlzottan nem látszódik (a véglegesnél meg főleg nem). Na de textúrázás:

Mahakalának ugye kék-fekete a bőre, éppen ezért próbáltam valami szürreálisat kreálni neki, de szem előtt tartva azt, hogy mégiscsak látszódnia kellene a tűzben, úgyhogy kis festegetés után megszületett a bőre.
Bump, normal, epidermis és a subdermis; a többi maphoz igazából a bumpot tuningoltam kicsit átmenetekkell és kontraszt/ világosság állítással.

mahakala_texture_01.jpg
A bőr nem túl bonyolult, persze azért kellett vele mókolni mire olyan lett ami már tetszett. A sötétség miatt relatíve extrém távolságot kellett megadnom a bőralatti rétegeknek (12mm-t) A fresnel meg 62%. A többi alapon maradt.

mahakala_texture_02.jpg
A környezet textúrázása volt a másik vicces dolog, bár a kész képnél ez nem látszódik annyira, meglehetősen durva node kötögetést műveltem vele. Persze akkor még annyira nem volt a fejemben a végleges kinézete, csak körül-belülre. Na jó... túlbonyolítottam, nem is kicsit :D Átmenet túladagolás ehehehe :D De olyan lett amilyet szerettem volna, kicsit lávás, de leginkább ijesztő!

mahakala_texture_03.jpg
A többi textúrában nincs semmi különleges, szövetek, gyöngyök, bőr és sok arany. Bár a tigris szőrrel vacakoltam kicsit, de feladtam a fiberfxet;  feleslegesnek bizonyult.

mahakala_texture_04.jpg
Ezután jöhetett a tűz. Kitaláltam, hogy nem PS-ben festem meg, hanem akkor már játszadozzunk kicsit a tűz szimulációval (ez a mikroanimban látható, legalábbis a Mahakala része). Szóval TurbulenceFD elő és játszadozás indul. Soha nem használtam még túlzottan, csak nézegettem ezer éve (valami nulladik verzió van fent). De amire kellett arra tökéletesen jó volt; bár azt nem értem, hogy a szimulációt később miért nem volt hajlandó folytatni meh...)


Miután jól felgyújtottam mindent, jöhetett az utómunka, kis kontrasztjavítás, aláhúztam a szaturációt és a többi és a többi :D

mahakala_prefinal.jpg
És a végleges:

mahakala_ekho.jpg
Köszönöm leginkább feleségnek, hogy kibírta megint a mániákus munkámat, Gabcsinak, Gábornak és mindenkinek aki nyomon követte az alakulását és természetesen Davidnek és Thomasnak az inspirációt.
Jövőhéten újabb műtét, ki tudja mit alkotok akkor... na jó... én tudom ;)

Písz:
ekho

English version is available on my Be page: https://www.behance.net/gallery/18280359/Mahakala

A bejegyzés trackback címe:

https://ekho.blog.hu/api/trackback/id/tr686495929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása