2016
feb.
19
Tavaszi tündérmese
Huh, ezer éve nem festettem semmit kizárólag 2D-ben, maximum csak a 3D-hez textúrákat. Igazából elsőre ebből az ötletből is 3d-t akartam, de aztán rá kellett jönnöm, hogy túl sok mindent kéne átalakítani Liznek a haján ahhoz, hogy egyáltalán megérje foglalkozni vele. (azt hiszem amúgy is kell majd variálnom még vele az animhoz, de ez majd egy másik történet lesz :) ). Jöjjön akkor a szokásos így készült:
Először jöjjön a speedpainting videó. Egy kis magyarázat hozzá: én személy szerint rosszul vagyok azoktól a videóktól, ahol folyamatosan villog a layer paneltől elkezdve minden, de főleg a sorozatos flippelgetés készít ki. Rohamot azért nem kapok, de nem szeretem... na :) Úgyhogy én ezeket igyekeztem kivágni. A teljes anyag olyan 8 óra lett, de persze volt olyan, hogy rátenyereltem a felvétel hotkey-re és amikor leállítottam... na akkor indítottam el a felvételt.. dinka :D
Ez volt az első vázlat:
Azért kicsit próbálkoztam a 3D-vel, legalább arra jó volt, hogy megnézegessem a fényeket az arcán.
Hehe, Liz arca kicsit más, na de gyorsan be is zártam az LW-t, és irány a PS. Nem is tudom, hogy folytassam hirtelen, hisz a videón a nagy része amúgy is ott van, igaz gyorsítva. De annyi tutorial van amúgy is a neten...
Bár valószínűleg sok mindent másképp csináltam, mint ahogy az le van írva a "nagykönyvben". Így inkább megpróbálok kitérni egy-két apróságra amit talán érdemes kiemelni.
Szóval a skicc után, jöhetett a festegetés. A bőrnek a tónusait Liz alapján csináltam.
Utána a haj következett. És végtelen csík festegetés :D Viszont amit talán fontos megemlítenem, hogy páran szépen megfestik a hajat, viszont kifelejtenek egy fontos dolgot: a haj felülete nem sima. Ha a felületét nézzük, akkor tele van apró kis "törésekkel". Így a hajcsíkok kaptak egy pattern overlay-t, hogy ne legyen annyira egyenletes:
Azt egyébként pont nem figyeltem, hogy konkrétan melyik mintát raktam rá, de a lényeg, hogy olyan legyen ami megtöri a simaságát. Így lett ez az eredmény:
Mivel is folytassam.. száj!
Ez azért kihívás volt, nézegettem egy rakás referenciát, meg próbálgattam LW-ben a fényeket, de egész jól sikerült a végére.
Itt egy kicsit részletesebb magyarázat: a kis redők kaptak apró kitüremkedéseket ( a sötétben levők picit mást, mint amiket a fény ért, hiszen máshova esik a csillanás) Ha már csillanás: ahogy nézegettem a fotókat, rájöttem, hogy sehol sem "tiszta" a fény a szájon, úgyhogy kapott egy pici kontúrt. Amit vicces volt megrajzolni az a szájon levő tükröződés: próbáltam belőni, hogy körülbelül a könyvről visszaverődő fény hova eshet. Több-kevesebb sikerrel :D
A szemekről pár szó: A szem a lélek tükre ugyebár, nos ezt szem előtt tartva (haha) ami itt is fontos: a tükröződés. A szem nem csak a fejet megvilágító fényt tükrözi vissza, hanem pl a szempillákat is. Apró, ámde igen fontos részlet. Igazából a festegetésnél az elv ugyanaz, mint a szájánál.
És akkor a bőre: Itt megint csak a részletekben van a lényeg, hiszen a bőr egyáltalán nem sima, így miután megvoltam a tónusok összemixelésével, elkezdtem a bőr textúráját megfesteni. Rengeteg apró és kevésbé apró pöttyözés :) ( amúgy google-> skin brush... van elég sok jó találat) A nagyobb "gödrök" megint csak kaptak egy halvány bevel and emboss-t, hogy... hát gödröcskének nézzenek ki :D
Pár brush minta, de rengeteg van amiből választani lehet. A lényeg, hogy mindegyik picit más legyen... fő a változatosság :) Ó és nem kell félni a blur-használtatától :P
Természetesen az átlátszóságon folyamatosan variálni kell.
A háttérről is akkor egy kis apróság, nincs külön extra dolog, festegetés és sok-sok levél :D A csíkok nem azt jelentik, hogy na akkor oda azzal az ecsettel festettem, csak úgy odabiggyesztettem őket.
Még egy megjegyzés, a háttérben az öreg korhadó fát (ami levelek nélkül van) a rendezőm, David javaslatára kontrasztosabbá tettem. Hát.. igaza lett, mint oly sokszor :D Az azért látszik, hogy a kitakart részekre nem fordítottam annyi energiát.. bocsi.
A tündér első verziója és mellette a második. ( volt egy nulladik verzió, ahol én voltam a tündér... sörrel a kezemben... leszavaztak :D Talán jobb is... :D)
Amikor már majdnem kész voltam mindennel, akkor jöhetett a végső finomítás.
Készítettem még egy depth-map szerűséget a lens blur miatt, szintén apró tuning, de azért számít. Egyébként innen már After Effects-ben folytattam, pusztán azért mert kényelmesebb a végső állítgatásokat megcsinálni benne ;)
És akkor a tuning utáni végső kép:
Köszönet a szokásos brigádnak: Roxynak, mert mindig támogat, akkor is ha az agyára megyek, hungynak és Gabcsinak, mert nem hagyom békén őket, Comet tesómnak a zenékért és persze a malackáimnak, mert ha rájuk nézek mindig boldog vagyok :)
Ha már malackák a végére jöjjön egy szolgálati közlemény (nagyon nagy szükségünk van a segítségetekre! ):
Köszi:
ekho
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.