2014

júl.

30

Budapest wasteland

budapestwasteland_by_ekho.jpg
Ha újabb hódfej farigcsálás, akkor újabb kép ;) Ezúttal kicsit másképp alkottam, mint ahogy szoktam, de ne szaladjunk ennyire előre. A Galaktika kiadó pályázatára készült a Budapest wasteland (ha valakinek van használható magyarosított verziója a címre akkor ne tartsa magában, nekem nincs ötletem rá:) ) Igazából mindig is szerettem volna hasonló képet csinálni, de most megvolt az indíttatás is hozzá :) Nos... így készült:



Először is kellett keresnem egy helyszínt, a Gellért jutott Ro eszébe ami jó ötlet is volt, úgyhogy görkorival egybekötött fotózásra indultunk. Sajnos az ágyúmhoz nincs olyan nagylátószögű obim amivel összetudtam volna hozni a szállót, a hidakat és úgy amúgy is tele volt turistával és kocsikkal, na meg rettenet sok kábellel a póznákon... De legalább jót gurultunk, persze csak óvatosan, nem lett volna jó arcra esni :)
Ötletelés 2.0 : Ferenciek tere (mivel eleve szerepel az " Egy magyar Stalker naplójából " című írásban, ezért végül maradtam ennél a verziónál. Oké, akkor kerítsünk képet. Sajnos a forgalmat nem tudtam volna megállítani, ráadásul az elképzelésem sem egérnézet volt... ezért google és kutakodás, hátha találok legalább egy olyan fotót amivel lehet is kezdeni valamit a jövőben. Streetview-t is próbáltam, de eh... minőségbeli problémáim voltak vele :|
Dávid barátom aki meg ott lakik, gonosz módon épp nyaralt, így nem tudtam kizavarni, hogy csináljon nekem képet :D Nos azért sikerült EGY darabot összevadászni. Úgyhogy ennyit az előzményekről, jöjjön a lényeg:

stalker_base00.jpg
Ez volt az alap, köszönhetően AndreaBaptistának és annak, hogy lőtt egy képet valamelyik hop on-hop off-ról! Tökéletes volt a szög, majdnem ilyet képzeltem el! Viszont csak a két középső épületet tudtam használni :(
Akkor kezdjük: Először is szétkaptam a képet csoportokra, így kicsit jobban átlátom, hogy mit csinálok. Bár a végére úgyis előszokott törni a káosz...

stalker_groups_00.jpg
Az elnevezések nem feltétlenül tükrözik a valóságot khömm :D Miután körbevagdostam az összes részt, nemes egyszerűséggel elkezdtem összekoszolni az épületeket, noha a videóban az látszik, hogy pedánsan haladtam, a valóságban azért ennél jóval kaotikusabb volt a munkafolyamat. Arra most nem térnék ki, hogy konkrétan milyen brushokat használtam, persze ha igény van rá akkor szívesen részletezek bármit, de szerintem a videó sokkal beszédesebb még így is. Na jó... végül is miért is ne, csak a lényeget :)

stalker_brushes_01.jpg
Főképp ezeket a brushokat szeretem használni, persze az alapokkal is bele-bele nyúlok, de a koszolásokhoz ezek voltak azok amikkel körülbelül 90%-ban festegettem. Az épület koszolásánál csak arra kell figyelni, hogy olyan helyen koptassunk, sötétítsünk ahol a valóságban is ez lenne a helyzet. Jó, persze el lehet rugaszkodni, semmi nincs kőbe vésve! Ó igen, majd elfelejtettem: blending mode! Én szeretem az "overlay"-t és a "soft lightot" használni ilyen helyzetekben (meg amúgy is :D ) szóval általában az egyes csoportok tetején ott csücsült egy egy layer amivel finomítottam a kinézeten. Valljuk be, azért a helyszín miatt ANNYIRA nagyon nem kellett koszolni :|
Hungy kérésére: patterneket csak a zöldségekhez használtam; igazából csak egy zöld plöttyenetet rajzoltam meg a mohákhoz és azt festettem fel mindenhova!

A rombolást folytattam a textúrákkal, fejből annyira azért nem vágtam, hogy is néz ki egy épület amit gyakorlatilag szétbombáztak, de sajnos az elmúlt hónapok eseményei szolgáltattak elég képet amik alapján bőven volt referencia! A crediteket nem tudom kiosztani a képek készítőinek, mert rettenetesen sokat mentegettem el, de természetesen amit nem lehet felhasználni, azt nem is használtam fel. Na de textúrák:

stalker_textures_01.jpg
Téglák, csekk. Romok, csekk. Lerobbantott épületek, csekk. Szeméttel teli utak, csekk. Igazából ezek annyira aktívan nem szerepelnek a képben, mivel csak alapot szolgáltattak. A téglák és az utak már megvoltak régről, úgyhogy csak a saját kis textúra gyűjteményemben kellett turkálni a megfelelőkért:) Ó igen, majdnem kifelejtettem, szóval a két középső épület maradt meg az eredeti képből, a többit lecseréltem! És egy jó nagy adag clonestamp és healing brush használattal lepucoltam az összes épületet; azok a fránya turisták mindig belelógnak valahol a képbe :D

stalker_lw_00.jpg
Miután legyalultam a teret, jöhetett egy kis 3D...nos eredetileg nem akartam használni egyáltalán LW-t, de a perspektíva miatt könnyebb volt így. És különben is csak az előtérben levő pallók miatt akartam használni... HA! Hittem én... oké előtérbe bekerültek a pallók, de akkor már mi lenne ha a régi munkákból betennék kocsironcsot, meeeeeg esetleg az IFÁT, mert az jó... (itt van két régebbi render amikor még nem pihent a radioaktív párában :D )

stalker_ifa.jpg
Ha ennyi mindent megcsináltam, akkor már lehetne némi vegetáció is... Így bekerült egy rakás zöldség, természetesen instanceok :) A végére hagytam a legizgalmasabbat: Mi lenne ha az épületekből a roncsokat bullettel csinálnám? Ergo szimulálnám a romokat mintha tényleg darabokra estek volna az épületek? Persze csak minimálisan, hiszen az épületek állnak, de kéne rom, mégis csak egy lerottyant jövőbeli Budapest a téma :):) Szóval, csináltam pár fadarabot, téglát, vas csövet, meg egyéb piszkokat, amiket aztán bullettel gyakorlatilag összeomlasztottam.

stalker_bullet.jpg
Még bedobáltam 1-2 dolgot, stop táblát, dobozokat meg pár zöldséget ahol nem volt elég. Oh; elfelejtettem mondani: a környezetet úgy akartam megvalósítani, mintha a Duna kiáradt volna kicsit, ezért is tettem be a pallós részt!

stalker_gi_01.jpg
Csak ennyi belőle a 3D ;)

Utána csinosítgattam a környezetet picit:

stalker_afterlw1.jpg
Majd jöhetett az előtér és az atmoszféra, mivel így túl nyers volt. Az atmoszférátnál gyakorlatilag a csoportok közötti részeket festegettem meg. Nagyobb foltok a háttérbe, kisebb radioaktív kipárolgások a földközeli részekhez; nomeg kis eyecandy a napsugarak formájában :)

stalker_atmo.jpg
Az előtér: az ülő stalker Zybid fotója, persze volt vele munka rendesen, hogy olyan legyen ami nekem kell. Főleg az árnyékokat kellett javítani. Némi akadálypálya mellé, stbstb:

stalker_afterlw2.jpg
Viszont így még mindig nem volt az igazi, hiszen nagyon elütött a környezettől. És itt egy picit meg is akadtam, valahogy nem éreztem, hogy olyan amit szeretnék, de aztán nekiestem a fényeket megfesteni... És bejött :)
Kicsit csinosítgattam még a hátteret, finomítottam az árnyékokon, bekerült pár tábla és plakát szerűség. Szóval már majdnem készen volt a kép:

stalker_prefinal.jpg
Következett még némi színkorrekció és kontrasztjavítás és készen is volt a kép. 8000x4500 a végleges felbontása, úgyhogy nyugodtan lehet majd nyomtatni nagyban :D De még egy fontos dolog mielőtt elérkeznék a végére: Négyféle verzió készült el a képből! Egy kicsit élénkebb színekkel bíró amolyan illusztráció. Ez nagyon jó amúgy, de a hangulatán kicsit változtat a képnek, mindenesetre nagyon ütős azzal is! Egy "noir" ami egész egyszerűen annyira brutálisan jól néz ki, hogy ez lett az abszolút kedvencem! De pályázatra azért csak nem küldök be fekete-fehér képet ;).  Egy "mozis" zöldes árnyalatos, nyomasztó:)  És az előző három keveréke, a végleges.

stalker_mix.jpg
A noirt muszáj kipostolnom nagyban is, annyira imádom ;)

budapestwasteland_by_ekho_noir.jpg
Na jó, akkor legyen kitéve a többi is:) Ez az "illusztráció" verzió.

budapestwasteland_by_ekho_illustration.jpg
Ez pedig a nyomasztó mozis:

budapestwasteland_by_ekho_cinematic.jpg
És íme a végleges amit a post elején is láthattatok már:

budapestwasteland_by_ekho.jpg
És a videó ami lemaradt:)



Ennyi;) Köszönet Feleségnek, hogy ismételten kibírta a mániákus alkotóvágyamat, Gabcsinak akit megint csak boldogítottam a kép készítése közben és persze Trebornak a vizes ötletért ;) Több műtétem mostanság nem lesz, de az alkotás nem áll meg; sok minden jóság készül még hód képkifőzdéjében ;)

Písz:

ekho

ui: Kinek melyik a kedvenc verziója?

A bejegyzés trackback címe:

https://ekho.blog.hu/api/trackback/id/tr526541537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.07.31. 10:24:43

"a Budapest wasteland (ha valakinek van használható magyarosított verziója a címre akkor ne tartsa magában, nekem nincs ötletem rá:) "

Kicsit beszélni magyar???

ekho. 2014.07.31. 10:28:55

:D Nem az a probléma, az összes verzió amit kitaláltam egyszerűen bután hangzott...

ügyfélszolgálatos 2014.07.31. 10:29:11

Nem rossz kép, bár őszintén szólva, még pár év a Fideszből, és már rajzolni sem kell a Budapest Wastland-et.

fluffer 2014.07.31. 10:29:25

Zseniális! Sosem tudtam, hogy készülnek az ilyen képek, ugyhogy hiánypótló a post. Ha még a képre kerülne 1-2 levágott fej/torzó + vértócsák, akkor death/grind albumborítónak is el lehetne adni

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.07.31. 10:38:10

parádés kép! az alkotás folyamatának dokumentálása még jobbá teszi az összképet!

Buncog 2014.07.31. 10:53:15

Orbanisztán a rezsiharc után 2016

ekho. 2014.07.31. 11:02:14

Ha kinagyítva nézitek, akkor van rajta "meglepi" 4 helyen :P (tipp: nyomdailag sokszorosított kültéri hirdetmény :D )

2014.07.31. 11:06:49

gratula, ügyes !

grigorij 2014.07.31. 11:19:31

OK, de most akkor valóban csináld már meg a VILÁGVÉGÉT, ha már az a mottója az egésznek...
Vagy ne nevezd világvégének (Monty Python után szabadon).
Egyébként grafikailag valóban remek a cucc, de sajnállak a mély depressziós világod miatt.
Miért van az, hogy az ifjú generáció csak a sötét katasztrófahangulatra tud élvezni?

Holabög Rém 2014.07.31. 11:28:29

@ekho.: És tényleg! Megvan mind a négy :) Főtitkár vagy! :)

ekho. 2014.07.31. 11:29:19

@grigorij: Nincs mély depressziós világom, de ha megnéznéd a többi képemet, akkor ezt láthatnád is... A téma meg adott volt. *facepalm

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.07.31. 11:52:03

@ekho.: Budapest Wasteland - "A Belváros Új Főutcája"? 8-]

Nagyon tetszik, klassz munka!

gizmo26 2014.07.31. 12:09:13

Végre úgy néz ki Budapest, ahogy minden "vidéki" látni szeretné.

Kmami 2014.07.31. 12:33:01

Álmomban ugyan ezen a helyszínen csapódtak be meteoritok.Mindenki menekült.Én egy kapu alatt húztam meg magam.A végeredményt most látom.Gratulálok!

Rémbódess 2014.07.31. 12:34:08

A noir a legjobb szerintem...

Medgar 2014.07.31. 13:04:35

Bocs, de nekem túl óvatos. Jó a hangulata, de az épületek nagyon egyben vannak egy világvégéhez, a hídról nem is beszélve.

ScooHu 2014.07.31. 13:09:43

Nagyon jó. Nem semmi idő egy ilyen képet elkészíteni! Külön tetszett, hogy le is írtad a folyamatot. Nekem is a noir a kedvencem.

alien 2014.07.31. 13:12:33

@ekho.: ja artyom eljött a Ferenciek tere állomásra mert onnan indult egy fertőzés

alien 2014.07.31. 13:15:19

Egyebkent nem is hülyeség szerintem ez lesz az uj metro regény címlapja, úgyis van csomo uj mar

devilstrueface 2014.07.31. 13:56:43

@gizmo26: :D

Zsír.
Budapest ugar

Bár az IFÁ-t kicsit túlzásnak érzem, nem nagyon látni olyat a városban:)

pluhi81 2014.07.31. 14:03:59

"Zóna: Budapest" esetleg.

Szabadarc 2014.07.31. 14:05:42

Nem lehetne inkább olyat, ami azt mutatná meg milyen lenne a főváros ha nem lőtték volna szét már többször. De egész Európa is, hogy nézne ki, ha nem háborúk utáni újjáépítésekre ment volna az energia, hanem új dolgok teremtésére.Lehetne egy kicsit poztivabban is?

br17 2014.07.31. 14:18:27

Magyarul talán a pocséba ment vidéket, vagy az elpocsékolt vidéket javasolom...

ekho. 2014.07.31. 14:38:45

@Szabadarc: Tervezek egy hasonló képet, akár lehetne ugyanez az alap, hmmm. Agyalok majd rajta :)

gizmo26 2014.07.31. 14:53:02

@devilstrueface: Az Alföldön még van pár IFA, betakarításkor előbújnak. Mellesleg az egyik leggyorsabb jármű, mert a kétsávos utakon majdnem minden kocsisort egy IFA vezet

fénycsepp 2014.07.31. 16:11:01

a feketefehér a legjobb, és Budapest ugar remekül passzol hozzá. mennyi időbe kerül egy hasonló grafika megalkotása?

ekho. 2014.07.31. 17:18:54

@fénycsepp: Tényleg, a Budapest ugar jól hangzik! :) Körülbelül 70-80 munkaóra van benne.

bokember 2014.07.31. 21:30:03

a cyberpunk hangulatú regényekben a wasteland-nek általában a "pusztulat" felel meg. a fenti képet ennek fényében "A Klotild-pusztulat" névvel illetném. ha már játékok akkor ez a Fallout sorozatba is illene, jól sikerült darab

devilstrueface 2014.08.01. 10:21:15

@fénycsepp: @ekho.: Én írtam először, hogy Budapest ugar, enyém a dicsőség :)

ekho. 2014.08.01. 12:52:52

Valóban! Bocsánat, átsiklottam felette :P

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.03. 02:38:03

KIbaszott jó, zseniális!Nem tudom, mit csinálsz napi 8 órában, de hagyj abba mindent és csak ezzel foglalkozz! :D
Még sok ilyet!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2014.08.03. 04:36:46

Kiváló munka, le a kalappal! Tetszik a stílus, mindig is vonzottak az ilyen posztapokaliptikus víziók.
süti beállítások módosítása