2014
júl.
10
Mahakala és az elmúlt pár hónap
Végre volt időm magamnak rajzolni, juhhéé. Buda óta eltelt pár hónapban iszonyatos pörgést műveltem egyéb munkával, amit jelenleg még nem árulhatok el; de annyit igen, hogy egy filmhez készülő CGI-ken dolgoztam és dolgozok is jelenleg. Na de a lényeg: köszönhetően annak, hogy megműtötték hódfejemet (és még fogják is :( ) annyira szét volt esve az agyam, hogy muszáj volt rajzolnom valamit saját magam szórakoztatására.
Az egészet egy nagyon tehetséges svéd Thangka festő ihlette akinek a munkáit a film kapcsán ismertem meg. Ő remek fotós is, jó stílusa van nagyon. Egyébként Thomas Dalarud :) Szóval az ő egyik tinta vázlata került az orrom elé amikor épp színekről ment az értekezés.
Mivel eléggé lowres volt, így át kellett rajzolnom az egészet, persze a cintiq baromi hasznos volt, ezerszer jobban haladok mindennel mint a sima vakond bambooval. Igazából még a műtétek előtt estem neki a vázlatoknak, de a csontbeültetés után volt rá időm, hogy elkezdjem 3D-ben megcsinálni.
A vázlatok:
Ez már elég volt ahhoz, hogy elkezdjem a 3D-t. Igazából a modellezésről annyit tudok mondani, hogy piszkos munka volt :D Nem nagyon foglalkoztam sem a topológiával sem azzal, hogy kordában tartsam a polygonokat. Inkább csak minél hamarabb be akartam fejezni amíg tart a "betegszabi". Ami persze kitolódott, de erről majd máskor. :(
Szóval pár infúzióval később:
A kezével kezdtem, persze az ábrázolásokon olyan kis béna, anatómiailag nem éppen egy Leonardo, de ez nem is baj, nem kell annak lennie ;) Majd jött a többi szépen sorjában. bigyók, bigyók mindenütt...
Itt még a keze nincs kijavítva, meg egy-két helyen belelógnak a polygonok, de "sebaj, majd később javítom" felkiáltással folytattam a fejével. Valamiért most az maradt a végére, talán mert az volt a legdominánsabb része? Nem tudom, mindenesetre így alakult.
Hörrrr :)
És a végleges modell:
Még egy kis fájdalomcsillapítás után jöhetett a festegetés. Megpróbáltam a zbrusht, hogy "na majd most..." hát most sem. Tudom, hogy jó és profi, de egész egyszerűen képtelen vagyok normálisan használni, agyzsibbasztó megoldásaival totálisan idegen tőlem.
Maradt a már régóta a gépen csücsülő 3dcoat. Igen, most nem mudbox volt a tool, gondoltam kipróbálom inkább a 3DC-t. És bejött... tényleg, nagyon. Könnyű, érthető és digipaddal rohadt gyors.
Főképp a normal mapekhez használtam, hiszen psben még mindig ezerszer gyorsabb vagyok (nomeg ott van a 3DC-PS live connection).
Még pár közeli:
És a végleges modell:
Némi tereprendezés következett: sziklák, sziklák még szikla és pár zöldség (meg egy rakat klón :) ). A háttérbe a bhutáni monostor gyors modellje került, mivel tudtam, hogy nem nagyon fog látszódni ezért erre nem fordítottam túl sok időt. Később kis világítgatás, majd utána jöhetett a textúrázás ;)
A háttérben a felhőket vue-ban csináltam, bár túlzottan nem látszódik (a véglegesnél meg főleg nem). Na de textúrázás:
Mahakalának ugye kék-fekete a bőre, éppen ezért próbáltam valami szürreálisat kreálni neki, de szem előtt tartva azt, hogy mégiscsak látszódnia kellene a tűzben, úgyhogy kis festegetés után megszületett a bőre.
Bump, normal, epidermis és a subdermis; a többi maphoz igazából a bumpot tuningoltam kicsit átmenetekkell és kontraszt/ világosság állítással.
A bőr nem túl bonyolult, persze azért kellett vele mókolni mire olyan lett ami már tetszett. A sötétség miatt relatíve extrém távolságot kellett megadnom a bőralatti rétegeknek (12mm-t) A fresnel meg 62%. A többi alapon maradt.
A környezet textúrázása volt a másik vicces dolog, bár a kész képnél ez nem látszódik annyira, meglehetősen durva node kötögetést műveltem vele. Persze akkor még annyira nem volt a fejemben a végleges kinézete, csak körül-belülre. Na jó... túlbonyolítottam, nem is kicsit :D Átmenet túladagolás ehehehe :D De olyan lett amilyet szerettem volna, kicsit lávás, de leginkább ijesztő!
A többi textúrában nincs semmi különleges, szövetek, gyöngyök, bőr és sok arany. Bár a tigris szőrrel vacakoltam kicsit, de feladtam a fiberfxet; feleslegesnek bizonyult.
Ezután jöhetett a tűz. Kitaláltam, hogy nem PS-ben festem meg, hanem akkor már játszadozzunk kicsit a tűz szimulációval (ez a mikroanimban látható, legalábbis a Mahakala része). Szóval TurbulenceFD elő és játszadozás indul. Soha nem használtam még túlzottan, csak nézegettem ezer éve (valami nulladik verzió van fent). De amire kellett arra tökéletesen jó volt; bár azt nem értem, hogy a szimulációt később miért nem volt hajlandó folytatni meh...)
Miután jól felgyújtottam mindent, jöhetett az utómunka, kis kontrasztjavítás, aláhúztam a szaturációt és a többi és a többi :D
És a végleges:
Köszönöm leginkább feleségnek, hogy kibírta megint a mániákus munkámat, Gabcsinak, Gábornak és mindenkinek aki nyomon követte az alakulását és természetesen Davidnek és Thomasnak az inspirációt.
Jövőhéten újabb műtét, ki tudja mit alkotok akkor... na jó... én tudom ;)
Písz:
ekho
English version is available on my Be page: https://www.behance.net/gallery/18280359/Mahakala
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.